Tuesday, May 24, 2016

Doua lucruri pe care trebuie sa le stii despre Facebook

Utilizarea retelelor de socializare a devenit un mod de viata pentru majoritatea tinerilor din ziua de astazi, iar aceasta este o realitate cu care trebuie sa invatam sa lucram cat mai eficient. Daca in urma cu zece ani foarte putini prevedeau schimbarea pe care o va produce o platforma precum Facebook in vietile noastre, astazi ni se pare un lucru cat se poate de normal sa ne petrecem atat de mult timp online. Exista totusi cateva lucruri pe care ar trebui sa le cunoasca orice utlizator de internet care are un profil pe o retea sociala precum Facebook. Acestea ar fi cele mai importante:

1. Facebook are multe avantaje, dar si dezavantaje daca nu il folosesti corect

Atunci cand ai 1000 de prieteni pe Facebook, este foarte simplu sa te lasi furat de oferta bogata a unui Newsfeed. Timpul pe care il petreci dand scroll la infinit nu ti-l da nimeni inapoi si e pacat sa-l folosesti daca nu ai nimic de castigat. In cazul in care intri pe Facebook doar pentru divertisment, incearca sa-ti faci un “program de relaxare online” pe care sa-l respecti indeaproape. Nu ai nevoie de mai mult de doua ore pe zi sa vezi ce au mai facut prietenii tai. Verifica noutatile de-a lungul intregii zile in asa fel incat sa te incadrezi in cele doua ore si sa nu te trezesti ca ti-ai consumat jumatate din zi fara sa faci nimic constructiv.


2. Facebook iti foloseste datele personale, dar spre binele tau

Exista foarte multe persoane sceptice in ceea ce priveste utilizarea datelor personale de catre Facebook in scopuri comerciale. Din punctul meu de vedere insa, cu cat Facebook-ul are mai multe informatii despre tine si cu cat exista mai multi profesionisti care fac aceste reclame, vei primi informatii mai relevante despre brandurile pe care le iubesti. Experienta utilizatorului este cea mai importanta pentru Facebook, iar acest lucru se vede in nenumaratele imbunatatiri pe care le aduce constant, atat pentru profilele personale, cat si pentru cei care fac publicitate prin acest canal. Conform specialistului in marketing online Cristian Susanu, Facebook Canvas este un tip de reclama creata strict pentru telefonul mobil care usureaza interactiunea dintre posesorii de smartphone si brandurile lor preferate. De altfel, oamenii urasc reclamele doar pentru ca majoritatea sunt irelevante pentru ceea ce isi doresc ei de fapt.